Pole midagi imestada, et Coca-Cola ja Pepsi kulutavad miljoneid dollareid võitlemaks maksu vastu, mis tahetakse kehtestada suhkrustatud jookidele.
- Karastusjoogid Foto: Bloomberg
PepsiCo teatas hiljuti kõrgemast kvartalitulemustest tänu globaalse müügi kasvule. Üheks nõrgaks kohaks aga jäi Mehhiko. Ettevõtte sõnul vähenes nende snäkkide müük 3% ning seda tänu uuele rämpstoidu maksule.Coca-Cola mis avalikustab oma kolmanda kvartali tulemused 21. oktoobril, on samuti teatanud karastusjookide müügi kahanemisest Mehhikos esimesel poolaastal, viidates karastusjookidele kehtestatud maksule. Mehhikos tarbitakse enim Coca-Cola jooke maailmas inimese kohta.PepsiCo finantsdirektor Hugh Johnston märkis, et Mehhiko müügikasvu langus langeb kokku ettevõtte ootustega. Leevendamaks maksu mõju, plaanib PepsiCo erinevates müügikohtades müügile paisata erineva suurusega tooted.Maks lisab Mehhikos igale suhkrustatud joogi liitrile ühe peeso ning 5% toiduainetele, mille kalorsus ületab 100g kohta 275 kalorit või enam.Pole veel kindel, kas maksu mõju tarbimisele kestab pikemat aega või kui märkimisväärseks see aja jooksul muutub. Kuna PepsiCo jälgib sellised maksutõuse üle maailma, ei usu Johnston, et seda kuskil mujal rakendada kavatsetaks veel.Ka USA linnad San Francisco ja Berkeley püüavad sarnast maksu rakendada suhkrustatud jookidele.Terviseedendajad on püüdnud sellised makse läbi suruda, vähendamaks kaloririkka rämpstoidu tarbimist; sarnast taktikat on edukalt kasutatud suitsetamise vähendamiseks. PepsiCo tegevjuhi, Indra Nooyi sõnul on sellised diskrimineerivad maksud valed.
Seotud lood
Eilsel Eesti ja Mehhiko ettevõtjate kohtumisel Tallinnas kiitsid mehhiklased siinset e-valitsust ja Eesti animatsioonitööstust, mille üks esindaja leidis omale juba Mehhikost koostööpartneri. Ettevõtjad noolisid ahvatlevat ligipääsu kogu Ladina-Ameerika turule.
"Investeerimisideede universumi" saates teeme juttu autodest ja autodesse investeerimisest. Kas eksklusiivse auto ostmine on kulu või investeering? Milliseid mudeleid valida, kui soovida, et nende väärtus aja jooksul tõuseks?